
La oss invitere Gen Z inn på eiersiden!
Gen Z krever mening i jobben. De vil ha fleksibilitet, purpose og frihet. Det diskuteres på konferanser, i styrerom og i ledergrupper: Hvordan skal vi motivere en generasjon som ikke jobber “bare for lønn”?
Men det er flere av oss som aldri har gjort det.Vi har alltid har jobbet i selskaper vi selv har eid, eller hatt en andel i. Det er den eneste motivasjonen vi kjenner. Å jobbe for “noen andres” suksess, uten eierskap eller påvirkning? Det har vi aldri prøvd.
Vi tenker ikke i kvartalsmål. Vi tenker i verdibygging. Vi blir trigget av å se at det vi gjør faktisk flytter selskapet – og verdien – fremover. Det handler om å være en del av noe vi selv er med på å forme.S
å når alle snakker om Gen Z og deres behov for mening: Husk at det finnes mange av oss som også alltid har vært der. Vi tok ansvar for den meningen selv – gjennom eierskap.
La oss kombinere to sterke krefter. La oss invitere Gen Z inn på eiersiden!