Ikke kast bort tid på å skryte av bedriften din!

Slik skriver du innholdsmarkedsføring som virker. 

Publisert Sist oppdatert

Sliter du med å få effekt av innholdsmarkedsføring? Da kan det hende det er fordi den er dårlig. Sorry, men jeg måtte si det. 

Oppskriften for god innholdsmarkedsføring er enkel. Jeg har fulgt oppskriften når jeg har løftet frem nye selskaper. 

Oppskrift:

  1. Beskriv problemet. For å forstå problemet så må du være interessert i bransjen og forstå landskapet. Dersom du ikke evner å beskrive problemet, så har du ingen troverdighet. Dersom kunden ikke kjenner seg igjen i problemet du beskriver, så har dere mest sannsynlig ikke en felles plattform for samarbeid. 
  2. Beskriv hvordan andre i bransjen løser problemet. Dette er innsikt som gir verdi til kunden. 
  3. Gjør det enkelt for kunden å kontakte deg. La det være opp til kunden å ta kontakt. Ingen ønsker å bli solgt til, men mange ønsker å kjøpe seg ut av problemer.

Jeg brukte denne oppskriften da jeg var salgs- og markedsdirektør i Mintra. Vi løftet selskapet fra kjellerbedrift til et globalt SaaS-selskap. Denne oppskriften spilte også en viktig rolle på veien mot å bli kjøpt for omkring 500.000.000 kroner. 

Jeg brukte oppskriften da jeg var gründer og daglig leder i mediestartup'en enerWE. Vi løftet frem en mediestartup som nå blir kjøpt av DN-konsernet. 

I styre- og advisory boards utfordrer jeg også CEO og CMO i selskapene til å følge oppskriften.

Noen aktører som ønsker å lykkes inn mot kraft- og nettselskapene i Norge benytter også oppskriften når de annonserer på Europower eller andre nyhetstjenester. 

Nå anbefaler jeg oppskriften til deg som frem til nå har laget dårlig innholdsmarkedsføring. 

Både fordi oppskriften er enkel, og fordi den gir resultater. 

Powered by Labrador CMS